مهر لامرد

ساخت وبلاگ

مُهرستان » نویسنده، مستندساز و پژوهشگر رسانه از ارسال مستندات ثبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ به شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

به گزارش مُهرستان؛ سیدابوالحسن عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با هدف گسترش راهکارهای معرفی حضرت شاهچراغ و تبیین بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی و معنوی شهر شیراز، اسناد مورد نیاز ثبت سالروز شهادت حضرت‌شاهچراغ در تقویم رسمی کشور به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای تعمیق اخلاق‌مداری، ارتقای هنجارهای اجتماعی و ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، اظهار داشت: ثبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(۱۷رجب‌المرجب)در تقویم رسمی کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی شهر شیراز به شمار می‌رود که می‌تواند ضمن تقویت و معاضدت روز بزرگداشت حضرت‌شاهچراغ (۶ذی‌قعده) در دهه کرامت، گام مهمی برای تثبیت ساختار شکلی و محتوایی سومین حرم باشد.

عمرانی ادامه داد: قرائن و شواهد و اسناد مکتوب، شفاهی و مصور به همراه یک فیلم مستند درباره موضوع یاد شده، مشتمل بر روایت شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی معاصر شیراز با بررسی پیشینه برگزاری مراسم شهادت حضرت شاهچراغ در سده اخیر، از جمله مستنداتی است که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده است.

این فعال فرهنگی در استان فارس بیان کرد: امید می‌رود مسئولان فرهنگی کشور، ضمن اقدام بایسته در این زمینه، تمهیدات رجعت شیراز به هویت اصیل و تاریخی‌اش را فراهم کنند که این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه ابتدا ویژگی‌های شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام و امامزادگان جلیل‌القدر مدفون در شهر شیراز به ویژه سیدالکریم حضرت شاهچراغ، تبیین، معرفی و در سطح جامعه نهادینه شود.

بر اساس ماده ۵ آیین‌نامـه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص، اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند پیشنهاد ثبت روز یا مناسبت خاص براساس دلایل انتخابی، به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه کنند.

گفتنی است، تولید و کارگردانی اولین فیلم‌های مستند معرفی حضرت شاهچراغ و حرم مطهر آن حضرت به زبان‌های فارسی و انگلیسی همانند «سرای آفتاب»، «در پرتو آفتاب»، «ثنای آفتاب» و نیز «the suns shrine » همچنین پیشنهاد و پیگیری ضرب سکه منقش به حرم‌مطهر حضرت شاهچراغ، از جمله فعالیت‌های این فعال فرهنگی رسانه‌ای در زمینه خدمت به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ به شمار می‌رود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:44

مُهرستان » یک فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: عوامل روحی و روانی، استرس و اضطراب از جمله عواملی هستند که موجب ایجاد سرفه در فرد می‌شوند.

به گزارش مُهرستان؛ به نقل از ایسنا، دکتر حشمت‌الله توکل اظهار کرد: در سرفه‌هایی با منشا آلرژیک(حساسیتی) عامل ژنتیک نقش دارد و افرادی که ریه تحریک‌پذیر دارند، به نوعی آسم خفته دچار هستند که نشانه‌هایی مانند تنگی نفس و خس خس سینه ندارد.
وی ادامه داد: در این افراد، دستگاه تنفس به واسطه برخی عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی تحریک شده و به دلیل این‌که سرفه یک مکانیزم دفاعی به شمار می‌رود، فرد دچار سرفه‌های متعدد می‌شود.


این فوق تخصص بیماری‌های ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در حساسیت‌هایی که به صورت آب‌ریزش بینی، عطسه و خارش چشم‌ها ظاهر می‌شود، زمینه ژنتیک نقش موثرتری دارد. البته این موضوع قطعیت ندارد که اگر پدر یا مادر دچار حساسیت باشند، فرزندشان نیز این حساسیت را خواهد داشت، ولی احتمال ابتلای این فرزندان به آلرژی در مقایسه با دیگران بیشتر است.


توکل عنوان کرد: در مقابل عوامل شیمیایی، عوامل بیولوژیکی و ژنتیک که از عوامل ایجاد سرفه در افراد هستند، عوامل روحی و روانی، استرس و اضطراب نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد سرفه به شمار می‌روند با این تفاوت که در این شرایط سرفه به واسطه هیچ‌گونه بیماری و مشکل جسمی ایجاد نمی‌شود، بلکه فرد به دلیل اضطراب به سرفه می‌افتد.
وی افزود: در سرفه‌های با منشاء استرس و اضطراب باید مطمئن شد که هیچ‌گونه زمینه ارگانیک و حساسیتی در این مساله نقش ندارد و برای تشخیص حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.


این فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: سرفه‌های با منشاء مسایل روحی و روانی معمولا به درمان‌های مختلف پاسخ نمی‌دهند و چنانچه فرد از مسایل تنش‌زا و استرس و اضطراب دوری کند، سرفه‌ها قطع می‌شوند. در این‌گونه سرفه‌ها هیچ عامل آسیب‌رسان وارد دستگاه تنفسی فرد نشده است، بنابراین سرفه‌ها معمولا آگاهانه رخ می‌دهند ولی در مواقعی هم می‌تواند غیرارادی و ناآگاهانه باشد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:44

در نشست بررسی چالش های استان فارس و بحران کمبود آب مطرح شد؛

مُهرستان » سید محمد علی افشانی، در نشست بررسی چالش های استان فارس و بحران کمبود آب، در شیراز افزود: این سدها شامل سد کوار، نرگسی کازرون، هایقر فیروزآباد، پارسیان ممسنی ، تنگ سرخ شیراز و ماربُر است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان، استاندار فارس در این جلسه گفت: تصمیم هایی که در این جلسه گرفته می شود، می تواند ما را از یک سری بن بست ها نجات دهد و قدم های اساسی برای استان برداشته شود.
وی اظهار کرد: بدون تردید اگر در مقطعی برخی از سدها در این استان احداث شده بود، در اولین سیلاب آبی که در پشت آن ذخیره می شد کمک می کرد که در بحث آب تا این حد مشکل نداشته باشیم.

استاندار فارس افزود: بحث دوم نیز تکمیل طرح های بزرگ آبرسانی به شهرها و روستاهای بین مسیر شامل آبرسانی از سد درودزن به شیراز و مرودشت، از سد سلمان فارسی به جهرم، از سد رودبال به فسا و استهبان، از سد ملاصدرا به سعادت شهر، ارسنجان و خرامه، از سد تنگ سرخ به سپیدان و ۱۱مجتمع روستایی با ۸۵۰ روستا با اعتبار مورد نیاز ۱۷ هزار میلیارد ریال و ظرفیت آب تولیدی ۲۳۰ میلیون متر مکعب در سال است.
افشانی اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان های لامرد و مُهر با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و همچنین به مناطق جنوبی و شرقی استان نیز از دیگر مباحث مد نظر است.

استاندار فارس ادامه داد: در شرایط کنونی نیز درخواست می شود که برای گذر از فصل دشوار تابستان، پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال مصوبه سال ۹۴ هیات دولت از محل موارد ۱۰ و ۱۲و تصویب یک هزار میلیارد ریال برای سال ۹۵ برای کمک به رفع تنش آبی در دستور کار قرار گیرد.
او اضافه کرد: بحث بعدی استفاده از آب شیرین کن برای شهرهای نزدیک به دریاست تا در حوزه صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
وی، وضعیت استان در زمینه آب را بسیار بحرانی و نگران کننده توصیف کرد و گفت: امروز بسیاری از کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی ها متوالی به حاشیه نشینی روی آورده اند.

افشانی گفت: باید اعتباری به آنها داده شود تا روستاها را ترک نکنند چرا که با مهاجرت از روستاها و گسترش حاشیه نشینی، مشکلات اجتماعی بسیاری ایجاد خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه استان فارس با تولید سالانه ۱۰ میلیون تن انواع محصولات زراعی و دامی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد گفت: یکی از موارد مد نظر در حوزه کشاورزی اجرای طرح تحول زاست که شامل اجرای عملیات آب و خاک در اراضی کشاورزی، احیا و مرمت قنات ها و طرح های آبخیزداری و آبخوانداری است و برای این مهم حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
او افزود: همچنین برای توسعه کشت های گلخانه ای نیز نیازمند اختصاص تسهیلات ارزان قیمت هستیم.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:48

مُهرستان » «فردی به اندازه ۴ پتروشیمی شیراز در گذشته مبلغی در حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های کشور را برداشت و بُرد» این موضعی بود که روز گذشته معاون اول رییس جمهور در آئین افتتاح واحد اوره و آمونیاک شرکت پتروشیمی شیراز به آن اشاره کرد و افزود که « قطعا این فرد به تنهایی قادر به این کار نبوده است اما هیچ کس این موضوع را پیگیری نکرده است و ملت ایران نیز این موضوع را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد و نام این افراد در تاریخ سیاه خواهد ماند.»

رفتار و رویکرد اخیر دولتمردان در مسیری است که نشان می‌دهد آنها برای در جریان قرار گرفتن مردم از آنچه در کشور طی سال‌های گذشته رخ داده است هراسی ندارند و مسیر شفاف سازی را طی خواهند کرد تا مشخص شود روحانی و مردان او چه تحویل گرفتند و امروز چگونه از سوی دلواپسانی که منافعی در پنهان ماندن تخلف ها داشتند مورد هجمه قرار دارند. البته شاید برخی تصور کنند پس از افشای حقوق‌های نامتعارف است که دولتمردان اینگونه به افشاگری مشغول هستند که تصور اشتباهی است و برای اثبات آن لازم است به عنوان نمونه به بهمن سال گذشته بازگشت که باز هم اسحاق جهانگیری در مراسمی گفت: «آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند و خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می‌شود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

کسانی باید شرمنده باشند که ۲۲ میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دوبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی‌ها فروختند و کسانی باید شرمنده باشند که ۱۷ هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه و نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند.» پس از آن هم که مسئولیت پیگیری پرداخت‌های نامتعارف به او سپرده شد اینگونه گفت که« متاسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به عنوان مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع ٣۰ نفره دولت به ٢٧ نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با ٧۵ و ١۰۰ سکه دادند. اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر این قدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند.» و دیروز هم از فردی سخن گفت که به اندازه ۴پتروشیمی از پول‌های کشور را برد.

نام‌هایی که در تاریخ سیاه می‌ماند

جهانگیری دیروز همچنین با بیان اینکه آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند فضای کشور با ثبات نیست قطعا به نفع جوان ایرانی و اقتصاد کشور کار نمی‌کنند، گفت: باید فضایی ایجاد کرد که جوان ایرانی احساس امنیت کند و در عین حال فعالان اقتصادی بتوانند کالای خود را تامین کنند به نظر می‌رسد این توفیق هم‌اکنون نصیب دولت شده که بتواند این فضا را در کشور حاکم کند. وی افزود: آنچه در نهایت باید رخ دهد اینکه باید بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد باشد و باید همه از این موضوع حمایت کنند. جهانگیری گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه باید شرایطی وجود داشته باشد که نهادهای عمومی و خصوصی بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و بگذارند تا مردم سهامدار باشند، تا از این طریق تأمین مالی انجام شود. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد که توانسته‌اند، در دوران تحریم‌ها این اقدامات را انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر نفت مبنی بر اینکه حجم سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی برای سال ۹۵ بیش از ۵ میلیارد دلار است اظهار داشت: باید از وزیر نفت و مدیران این بخش به دلیل شتاب ویژه در سرمایه گذاری و افزایش ارزش سالانه این طرح‌ها قدردانی کنیم چرا که بخشی از این طرح ها در شرایطی اجرا شده اند که تحریم ها وجود داشت. اسحاق جهانگیری گفت: در دوره تحریم ها دو گروه به صورت عمده در کشور تلاش کردند و تأثیر زیادی بر اقتصاد گذاشتند که یکی مدیران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی بودند که در گمنامی تلاش‌های شایانی انجام دادند و توانستند تحریم ها را دور بزنند که نام این افراد در تاریخ می درخشد. وی اظهار امیدواری کرد: در فضای پساتحریم بتوانیم توسعه کشور را سرعت بخشیم. جهانگیری با انتقاد از برخی سیاست‌های سال‌های گذشته که منجر به برداشت بیشتر طرف مقابل از میادین مشترک نفت و گاز شد گفت: متاسفانه برخی افراد به جای اینکه به توسعه کشور و افزایش ظرفیت برداشت از میادین مشترک تمرکز کنند به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند و نتیجه این رویه کاهش برداشت ما نسبت به طرف مقابل و به هدر رفتن منابع کشور بوده است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:48

باهمت دفتراموربانوان و خانواده فرمانداری شهرستان مُهر

مُهرستان: به مناسبت هفته عفاف و حجاب  دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان مهر با همکاری برخی از نهادها چندین برنامه فرهنگی در شهرستان مُهر اجرا کرد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مهندس طاهری مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار شهرستان مُهر در این خصوص  گفت :  ۲۱ تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ است که در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان  ازجمله کشف حجاب دست به قیام زدند این روز ، روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است .

وی بابیان اینکه حجاب میوه عفاف است ، افزود : حجاب برای زنان تنها در معنای ظاهری و چادر خلاصه نمی‌شود بلکه تربیت  فرزند برومند و مؤمن وظیفه زنان باعفت بوده است که نقش ارزشمندی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت .

طاهری عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است ، این کار محور کارهای دیگر است ؛ و همگان باید تلاش کنند تا موضوع عفاف و حجاب در جامعه حفظ شود.

وی  ابراز داشت: به مناسبت هفته ملی عفاف و حجاب برنامه‌های مناسبی با همکاری ادارات در شهرستان انجام شد ، که جا دارد از کلیه این ادارات تشکر و قدردانی کنم .

مشاور فرماندار مُهر در امور بانوان تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان مُهر می‌توان به  ۱٫ تشکیل کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با موضوع عفاف و حجاب ۲٫ دیدار با امام‌جمعه شهر مهر به همراه مشاوران امور بانوان ادارات ۳٫ تشویق و تجلیل از دختران نخبه و ممتاز و معرفی افراد نمونه با توجه به الگو بودن آن‌ها درزمینهٔ پوشش ۴٫ نشست با رابطین و تلاش در جهت احیاء فرضیه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک وظیفه شرعی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ۵٫ برگزاری همایش با موضوع عفاف و حجاب در شهر گله‌دار ۶٫ تهیه کلیپی از زنان و دختران موفق و فعال در عرصه‌های خانوادگی ، مدیریتی، علمی ، هنری و ورزشی و …۷٫ تهیه هدایای داده‌شده در  همایش‌ها از تولیدی‌های داخلی شهرستان به‌منظور حمایت از تولید داخلی و توانمندی زنان شهرستان ۸٫ نمایشگاه کتاب  با موضوعیت عفاف و حجاب در حاشیه همایش‌ها ۹٫ تهیه و تنظیم طرح روی میز با عنوان بهترین راهکارهای پیشنهادی افراد شرکت‌کننده در برنامه‌ها در جهت بکار بردن در برنامه‌های آتی عفاف و حجاب ۱۰ . برگزاری همایش عفاف و حجاب در شهر مهر ۱۱٫ نمایشگاه پوشش اسلامی در حاشیه همایش‌ها ۱۲٫ برگزاری میزگرد عفاف و حجاب ۱۳٫ شرکت  در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده به همراه مشاوران امور بانوان ادارات ۱۴٫ اعزام بانوان تکواندوکار به استان و کسب رتبه اول و دوم استانی  توسط خواهران ورزشکار در هفته عفاف و حجاب ۱۵٫ برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع” من خانواده‌ام را دوست دارم “با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب۱۶٫ اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق فضای عمومی ، نصب بنر ، پوستر و … اشاره کرد.

مهندس طاهری  در پایان از دفتر امام‌جمعه شهر مهر ، بخشداری‌ها، سپاه و بسیج خواهران  ، شورای شهر گله‌دار ،  اداره بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، اداره آموزش‌وپرورش منطقه گله‌دار ، شهرداری مهر ، اداره آبفای روستایی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مهر،  مجمع طلاب شهرستان ، کتابخانه عمومی ، اداره ورزش و جوانان تشکر ویژه کرد .

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:48

مُهرستان » وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: با تاکید رئیس جمهوری و بر اساس ماموریت محوله با هرگونه فساد در دولت به سرعت برخورد و اقدام می شود.

به گزارش مُهرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد افزود: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پی داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد، مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را بر عهده داریم و مباحث جزئی تر بر عهده دستگاههای دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای مشابه است.

وزیر اطلاعات گفت: در این حوزه تاکنون هزاران هکتار از زمینهای متعلق به بیت المال که مورد تعدی و تعرض قرار گرفته بود شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت المال بازگردانده شده است.
وی افزود: در حوزه اختلاسهایی که زمینه سازی شده بود و سرقتهای کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.
حجت الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست بلکه گاه خلاف عرف است چنانکه مواردی از حقوقهای نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت اما خلاف عرف است و باید با آنها نیز برخورد شود.

وی گفت: در این میان باید برخورد بگونه ای صورت گیرد که اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تخریب نشود.
وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه در هر عرصه ای که وظیفه ذاتی آن بوده و ورود کرده به بهترین نحو اقدام نموده و عملکرد درخشانی داشته است.
وی ادامه داد: نیروهای این مجموعه مجاهدانه و با اخلاص تمام در خدمت به نظام و ملت تلاش می کنند و با وجود پییچیدگیهای عملکردی در این حوزه و مسائل مربوطه، خدمات موثر آنان بر همه مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: در این راستا تا به امروز تمامی حرکات و فعالیتهای ضدنظام و تروریستی با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و در سایه الطاف خداوندی و رشادتهای صورت گرفته تمامی گروهها، جریانها و افراد با انگیزه های تروریستی، شناسایی و با آنان برخورد شده است.
وی در ادامه به عملکرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اشاره و بیان کرد: در این حوزه بسیار حرفه ای، بیطرفانه و با رعایت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد.

وزیر اطلاعات افزود: در این دوره تلاش شد تخریب، تقابل و تعارض افراد و نامزدها و گروههای سیاسی به حداقل ممکن برسد و نتیجه این تلاش نیز حاکم شدن نشاط سیاسی به جای التهابات سیاسی ناشی از این تخریبها بود.
وی گفت: تلاشها بر عمل بر اساس عقلانیت بود و در این راستا هم امور پیگیری شد به ویژه در حوزه بررسی صلاحیتها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: این عملکرد کاملا خالصانه و برای رضای خدا با رعایت مصالح نظام بود از این رو هیچ موردی از گلایه در بحث عملکرد وزارت اطلاعات در این حوزه نداشتیم و همچنین در حوزه امنیت انتخابات نیز به بهترین نحو عمل شد.
امام جمعه مشهد هم در این دیدار گفت: سربازان گمنام وزارت اطلاعات در مقابله با جبهه گسترده ای که در مقابل نظام قرار گرفته از قدرت و ایستادگی بی نظیری برخوردار بوده و هستند.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این قدرت هم ناشی از آن است که نیروهای این مجموعه برای رضای خدا گام بر می دارند و وقتی کار برای خدا باشد قدرت خداوند در حمایت و پیشرفت کار قرار می گیرد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:10

مُهرستان » با حضور موسوی فرماندار شهرستان مُهر، دهقان بخشدار وراوی، علیپور مدیر ابفا روستایی شهرستان مُهر، جمعی از مسئولین و اعضای شورای اسلامی ، دهیار روستای نوراباد و جمعی از معتمدین کلنگ حفر چاه جدید در روستای نوراباد به زمین زده شد. به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان به نقل از روابط عمومی بخشداری…

مُهرستان » با حضور موسوی فرماندار شهرستان مُهر، دهقان بخشدار وراوی، علیپور مدیر ابفا روستایی شهرستان مُهر، جمعی از مسئولین و اعضای شورای اسلامی ، دهیار روستای نوراباد و جمعی از معتمدین کلنگ حفر چاه جدید در روستای نوراباد به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان به نقل از روابط عمومی بخشداری وراوی در این مراسم مهندس علیپور مدیر ابفا روستایی شهرستان مُهر گفت: حفر چاه جدید در روستای نوراباد ضرورتی بود که از سالهای گذشته بویژه در فصل تابستان احساس می گردید و خوشبختانه با همکاری ابفای استان و ادارات مربوطه و نیز پیگیری مجددانه بخشدار وراوی و دهیار روستای نوراباد علیرغم کمبود اعتبارات توانستیم مجوزهای لازم جهت حفر این چاه اخذ نماییم.

موسوی فرماندار شهرستان مهر نیز با اشاره به کمبود منابع ابی حفر این چاه در این فصل از اعتبارات دولتی را نشان از اهمیت و تلاشی داشته که مسئولین شهرستان به خرج داده و امیدواریم به لطف خداوند و برکت این نظام با حفر و بهره برداری این چاه مشکل کم ابی روستای نوراباد مرتفع گردد.

در پایان دهقان بخشدار وراوی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار محترم شهرستان مهر و مدیر ابفای روستایی شهرستان مهر گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود منابع اب زیر زمینی راه حل اساسی برای رفع مشکل کم ابی در روستاها و شهرهای بخش وراوی حفر چاه اهکی در تنگ چاه گزی و یا خوزی می باشد که امیدواریم با عنایتی که مجموعه ای اب شهری و روستایی شهرستان به این موضوع دارند امسال بتوانیم با تامین بخشی از اعتبار این پروژه عملیات اجرایی ان را شروع نماییم.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:10

مُهرستان: فرماندار شهرستان مُهر در نماز جمعه بخش گله‌دار از ارتقاء کمیته امداد و ساخت سد در گله‌دار و همچنین تلاش جدی در جهت حل مشکلات اراضی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر در جمع نمازگزاران بیان داشت: بحمدالله عملکرد به‌گونه‌ای بوده است که می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که کارهای بزرگی در طول دولت تدبیر و امید در شهرستان انجام‌شده است و اکثر پروژه‌هایی که در این دولت شروع‌شده‌اند یا به نتیجه رسیده و یا در دست اقدام است.

وی بابیان اینکه احیاء اعتبارات ارزش‌افزوده و اصلاح اعتبارات ۲% نفت و گاز کار کوچکی نبوده است ، افزود: فقط در بحث اصلاح اعتبارات ۲% نفت و گاز سهم شهرستان مُهر ۵برابر شده است و پروژه‌هایی که در شهرستان انجام‌شده نتیجه همین اعتبارات است.

فرماندار شهرستان مُهر در خصوص نحوه توزیع اعتبارات بیان داشت: اعتبارات شهرستان به سویه و با اولویت‌بندی تخصیص می‌یابد ، در اعتبارات ارزش‌افزوده ، از مرکز استان و بر اساس سرانه جمعیت به‌حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود و در تعیین میزان آن فرمانداری هیچ دخالتی ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مُهر از مردم خواست تا تحت تأثیر تخریب‌ها در فضای مجازی قرار نگیرند و خود مستقیماً بررسی کنند.

وی افزود: همه‌چیز شفاف است و قانون نیز مشخص است ، مردم می‌توانند با مراجعه به بخشداری از نزدیک در جریان قوانین و نحوه توزیع اعتبارات قرار گیرند.

سید محمد موسوی در ادامه  با اشاره به اتمام جاده گله‌دار – دارالمیزان ، خاطرنشان کرد: همه به یاد دارند سال‌ها جاده دارالمیزان در حد یک زیرسازی کوتاه رهاشده بود اما در این دولت با همه فشارهای داخلی و خارجی که بود از هر محلی اعتبار جذب شد تا متوقف نشود و بحمدالله انجام شد. قبل از اتمام این جاده آمار تصادفات جاده‌ای ما بسیار بالابود و هرماه چند تصادف داشتیم اما امروز به برکت نظام مقدس این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

موسوی گفت: با هزینه بیش از ۱میلیارد تومان ، بخش زیادی از مشکل آب گله‌دار حل‌شده است و به‌جرئت می‌توان گفت تنها سالی است که وضعیت آب گله‌دار بهتر از گذشته است و البته پس از اتمام مجتمع آب‌رسانی تنگ فالیون ، مشکل چندین روستای بخش گله‌دار هم حل خواهد شد.

وی در پاسخ به درخواست  جوانان جهت احداث زمین چمن ، ابراز داشت: طی توافقی که با اداره کل ورزش و جوانان فارس صورت گرفته است با مشارکت شهرداری گله‌دار زمین چمن مصنوعی در گله‌دار احداث خواهد شد.

فرماندار شهرستان مُهر بابیان اینکه تلاش شده است تا توسعه متوازن در شهرستان داشته باشیم ، تصریح کرد: تنها اعتباری که در بحث سدسازی آمده است حدود ۶۰۰ میلیون تومان است که ما همه آن را به شهر گله‌دار اختصاص داده‌ایم تا با مهار رودخانه بزرگ گله‌دار در فصل بارندگی از تخریب سیلاب‌ها جلوگیری کرده و ذخیره‌ای ارزشمند برای سفره‌های زیرزمینی داشته باشیم.

موسوی اظهار داشت: جهت راه‌اندازی شهرک صنعتی گله‌دار مکاتبات زیادی داشته‌ایم اما ایجاد این شهرک موانعی قانونی و کارشناسی ازجمله فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر این شهرک با دیگر شهرک‌ها دارد که البته مشغول رایزنی هستیم تا به طریقی مسئولین استانی را قانع کنیم.

فرماندار مُهر در خصوص اراضی گله‌دار اذعان داشت: معضل اراضی گله‌دار مربوط به  امروز و دیروز نیست و سال‌هاست مشکلاتی دارند و هرروز پیچیده‌تر شده است. در این دولت با همکاری دستگاه قضایی شهرستان چند هزار پرونده و چندین روستا به‌صورت یکجا مشکلاتشان حل‌شده است و عمده مشکل ما در اراضی گله‌دار و مُهر است که وضعیت پیچیده‌ای پیداکرده‌اند ، اما امروز به نظر می‌رسد به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌شود برای همیشه این مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: بیشتر جوسازی‌هایی که در بحث اراضی گله‌دار در فضای مجازی صورت می‌گیرد توسط افرادی است که خود مشکلاتی قضائی در تصرف اراضی ملی دارند ، مردم دقت کنند و کسانی را که به‌عنوان زمین‌خوار می‌شناسند معرفی کنند.

سید محمد موسوی  در خصوص بیمارستان گله‌دار عنوان کرد: در سفری که استاندار سابق به منطقه داشته‌اند قرار بر این شد که خیرین محترم کار ساخت را به اتمام برسانند و پس‌ازآن پیگیر تجهیز و زیرپوشش قرار گرفتن آن باشیم.

وی  بابیان اینکه در این دولت چندین اداره در گله‌دار راه‌اندازی شده و یا ارتقاءیافته‌اند ، اظهار داشت: طی هفته‌های آتی با حضور مدیرکل کمیته امداد فارس ، کمیته امداد بخش گله‌دار ارتقاء خواهد یافت.

فرماندار شهرستان مُهر در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان های مُهر و لامرد با توجه به بادهای موسمی تحت تأثیر آلایندگی های پارس جنوبی قرار دارند و باید جبران این موضوع شود ، جهت برخورداری از اعتبارات آلایندگی پارس جنوبی مکاتباتی داشته ایم و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

نماز جمعه بخش گله دار

نماز جمعه بخش گله دار

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 20:16

مُهرستان: نماز جمعه این هفته شهر گله‌دار با حضور مسئولین شهرستان مُهر و مردم خونگرم گله‌دار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ حجت‌الاسلام سید احمد علوی امام‌جمعه بخش گله‌دار در خطبه دوم نماز ، بیان داشت: هیچ چیزی نمی تواند جای امنیت را بگیرد ، این امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی حاکم است مرهون وحدت و ولایت ماست.

ضمن تشکر از برنامه ملاقات عمومی مسئولین با مردم گله‌دار ، همکاری مردم با مسئولین را لازم دانست و عنوان کرد: انتظار است با چنین جلساتی بخشی از مشکلات مردم برطرف شود ، البته این به همکاری مردم نیاز دارد و بدون اینکه مردم بخواهند هیچ کاری پیش نمی‌رود.

وی کلاف سردرگم اراضی گله‌دار را از مهم‌ترین مشکلات این بخش دانست و خواستار برخورد جدی با زمین خواران شد و  افزود: با غوغا سالاری و جوسازی کاری پیش نمی‌رود ، مسئولین قول داده‌اند هرگونه مشکلی در خصوص اراضی گله‌دار را پیگیری و حل کنند. حتی اراضی که با حیله و ترفند ، افرادی به نام خود زده‌اند نیز باطل می‌شود.

امام‌جمعه بخش گله‌دار در ادامه با اشاره به تأثیر آلایندگی پارس جنوبی بر شهرستان‌های مُهـر و لامرد ، گفت: آلایندگی‌های عسلویه به منطقه ما سرازیر می‌شود و باید حق‌وحقوق مردم نیز پرداخت شود و به مردم بازگردانده شود.

وی افزود: فاصله ما با پارس جنوبی خیلی کمتر از شهرهایی از بوشهر مثل چغادک، کاکی یا برازجان است. خون این مردم آلوده شده است و باید جبران شود. پارس جنوبی یک طرح بزرگ ملی است و نمی گوئیم متوقف شود اما مردم ماهم حق دارند و این حقوقی است که باید اعاده شود و به مردم برگردانده شود.در این منطقه دو فرماندار و شش امام‌جمعه حضور دارند ، باید مسئولین هر دو شهرستان با کمک نماینده محترم حق‌وحقوق مردم را استیفا کنند.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه به مشکل و معضل بیکاری اشاره کرد و ابراز داشت: بیکاری یعنی مشکلات خانوادگی ، بیکاری یعنی عدم ازدواج و مشکلات بعدی ؛ درصد بالایی از جوانان ما بیکار هستند و می‌توان با استفاده از پالایشگاه‌های هم‌جوار بخشی از جوانان را مشغول کرد. باید با استفاده از نیروی انسانی این منطقه در هیئت دولت ، استانداری ، نماینده و وحدت بین دو شهرستان این موضوع پیگیری شود.

خطیب جمعه بخش گله‌دار در ادامه به بخشی از مشکلات و درخواست‌های مردمی این شهر اشاره داشت و گفت: در بخش گله‌دار و اسیر استعدادهای ورزشی بسیار خوبی حضور دارند ، حداقل یک زمین چمن لازم است و سالن‌های ورزشی باید تقویت شود. همچنین این منطقه نیاز به یک استخر سرپوشیده دارد.

علوی در ادامه به مشکل شهرک صنعتی گله‌دار و مشکل برق برخی از روستاها ازجمله روستای کارون اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به عملیات تروریستی در فرانسه اظهار داشت: داعش مولود پلید غرب و وهابیت است و آمده اند تا اسلام را نابود کنند ، اینها نه سنی اند و نه شیعه و در حق اسلام جنایت کرده و آبروی اسلام را برده اند. کشور ما امنیت خود را مرهون زحمات و بیداری سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات ، نیروی انتظامی و سپاه است ، اگر نیروهای اطلاعاتی ما موفق نمی‌شدند تروریست‌ها را شناسایی و دستگیر کنند خدایی تاکرده اتفاقی که در فرانسه افتاده ، در تهران می‌افتاد. مدافعان حرم در بیرون از مرزها جلوی دشمن ایستاده اند تا امروز مجبور نباشیم در شیراز و تهران با آنها بجنگیم.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 17:35

مُهرستان » در جریان سرکوب جنبش دانشجویی چهارم ژوئن ۱۹۸۹ چین، میدان تیان‌آن‌منِ پکن شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران دانشجوی معترض بود. معروف ترین عکس آن ماجرا، مردی است که یک تنه مقابل تانک ها ایستاده است. این عکس هنوز به عنوان نماد جهانی آن ماجرای خونین شناخته می شود.

مُهرستان » در جریان سرکوب جنبش دانشجویی چهارم ژوئن ۱۹۸۹ چین، میدان تیان‌آن‌منِ پکن شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران دانشجوی معترض بود. معروف ترین عکس آن ماجرا، مردی است که یک تنه مقابل تانک ها ایستاده است. این عکس هنوز به عنوان نماد جهانی آن ماجرای خونین شناخته می شود.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 15:41

مُهرستان » شماره ششم هفته نامه “رویداد” ویژه شهرستان های لامرد و مُهر منتشر شد. برای دریافت این شماره می توانید بر روی رویداد کلیک کنید. همچنین برای دریافت شماره های پیشین با استفاده از آرشیو رویداد دسترسی خواهید داشت.

مُهرستان » شماره ششم هفته نامه “رویداد” ویژه شهرستان های لامرد و مُهر منتشر شد.

برای دریافت این شماره می توانید بر روی رویداد کلیک کنید. همچنین برای دریافت شماره های پیشین با استفاده از آرشیو رویداد دسترسی خواهید داشت.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 15:41

مُهرستان: جمعه ۲۵ تیر قبل از نماز جمعه شهر گله دار در مسجدالمهدی این شهر ، دیدار عمومی مسئولین شهرستان مُهر با مردم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ وحید رستمی بخشدار گله دار در این خصوص گفت: خوشبختانه در این دولت برنامه های ابتکاری تأثیرگذاری در شهرستان به اجرا گذشته شده است که یکی از آنها دیدار عمومی مسئولین با مردم است.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی بهتر دستگاه های اجرایی ، دیدار مردمی و چهره به چهره مسئولین شهرستان مهر با مردم بخش گله دار به منظور شناسایی مشکلات عمومی و تکریم ارباب رجوع  در محل مصلای نماز جمعه (مسجد المهدی گله دار) انجام شد.

بخشدار گله دار خاطرنشان کرد: در این دیدار که در فضایی صمیمی صورت گرفت فرماندار شهرستان مهر،ریاست دادگستری شهرستان،دادستان،کلیه مدیران ادارات شهرستان،رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس،بخشدار گله دار و کلیه مدیران ادارات بخش حضور داشتند و مردم مشکلات و درخواست های خود را از مسئولین مطرح نمودند و دستورات لازم برای پیگیری در رفع مشکلات توسط فرماندار،ریاست دادگستری و برخی ادارات داده شد.

وحید رستمی در پایان با بیان اینکه حل مشکل اراضی گله دار در اولویت پیگیری مسئولین مربوطه قرار گرفته و مشکل ۳۰ ساله بیشتر از همیشه به راه حل خود نزدیک شده است ، تصریح کرد: بعد از اقامه نماز نیز  جلسه شورای مسکن شهرستان با موضوع رفع مشکلات اراضی شهر گله دار در محل مسجد جامع نور ده بالا با شرکت مدیران مرتبط برگزار شد و تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات اراضی گله دار گرفته شد که به زودی توسط دستگاه های مربوطه  برای اجرا ارسال خواهد شد.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 15:41

با حضور تیم هایی از استان های فارس و هرمزگان؛

مُهرستان /  سید حسین موسوی » مسابقات چند جانبه تکواندو شهرستان های جنوبی صبح و عصر دیروز(جمعه) در بخش اسیر شهرستان مُهر برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان این مسابقات با حضور نه تیم از شهرستان های خنج ،پارسیان ،جهرم ،مرودشت وتیم هایی از شهرستان مُهر(گله دار ،وراوی ،کارون ،اسیر و مُهر) در رده…

مُهرستان /  سید حسین موسوی » مسابقات چند جانبه تکواندو شهرستان های جنوبی صبح و عصر دیروز(جمعه) در بخش اسیر شهرستان مُهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان این مسابقات با حضور نه تیم از شهرستان های خنج ،پارسیان ،جهرم ،مرودشت وتیم هایی از شهرستان مُهر(گله دار ،وراوی ،کارون ،اسیر و مُهر) در رده های سنی خردسال  و نونهال در رده کمربندهای سبز و آبی برگزار شد که پس از ده ها ساعت رقابت با یکدیگر سرانجام  تیم کارون از توابع بخش گله دار شهرستان مُهر توانست مقام قهرمانی را کسب نماید، تیم وراوی نیز به مقام دوم رسید و تیم های گله دار و خنج نیز به مقام سوم این مسابقات رسیدند.

لازم به ذکر است این مسابقات باحضور بیش از ۱۴۰ ورزشکار در سالن شهدای اسیر در حالی برگزار شد که با توجه به عدم وجود سیستم سرمایشی مناسب در سالن ورزشکاران و داوران مسابقات را با وجود شدت گرمای هوا به سختی به پایان رسانیدند.

در پایان این مسابقات نیز به نفرات و تیم های برتر حکم قهرمانی، مدال و تندیس اهدا گردید.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 262 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 7:01

مُهرستان » نماینده شیراز گفت: رفع مشکلات فارس در حوزه آب در سفر معاون اول رئیس جمهوری دنبال می شود.

به گزارش مُهرستان؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مسائل مهمی که در جریان سفر روز بیست و نهم تیرماه ۹۵ معاون اول رئیس جمهوری به فارس و شیراز مطرح و پیگیری خواهد شد، مساله مشکلات این استان و شیراز در زمینه آب است.

بهرام پارسایی افزود: خشکسالی سال های اخیر خسارت های بسیاری به کشاوران استان وارد کرده و در این سفر می کوشیم که بدون هدر رفت آب و وارد آمدن خسارت به منابع آبی، به فعال شدن بخش کشاورزی کمک شود.
وی اظهار کرد: بحث اتصال استان فارس به خلیج فارس و همچنین پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به فارس و شیراز (نهم و دهم اردیبهشت ۹۴) را نیز در این سفر دنبال خواهیم کرد.
پارسایی افزود: یکی از حوزه های دارای ظرفیت های منحصر به فرد در فارس و شیراز حوزه گردشگری است که از دولت خواهیم خواست که برای رونق این بخش از استان حمایت کند تا شاهد رونق گردشگری و ایجاد اشتغال باشیم.

او ادامه داد: افزایش سهم بودجه این استان برای کمک به واحدهای صنعتی مشکل دار و همچنین ساماندهی وضعیت جاده های فارس با توجه به بالا بودن آمار کشته های ناشی از حوادث جاده ای از دیگر مسائلی است که در سفر معاون اول رئیس جمهوری به فارس دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، خدمات ارائه شده به بیماران در بیمارستان های فارس و شیراز را در شان مردم ندانست و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد نیازمند به خدمات درمانی و بیمارستانی از استان های دیگر به فارس و شیراز می آیند، لذا تقویت حوزه درمانی این استان امری ضروری به نظر می رسد.
پارسایی افزود: در این سفر پیگیری خواهیم کرد که دولت کمک کند تا آن دسته از مراکز درمانی و بیمارستانی که کلنگ زنی شده با تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آنها آغاز شود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری قرار است روز سه شنبه بیست و نهم تیرماه ۹۵ به همراه شماری از وزیران به استان فارس سفر کند.

منبع : ایرنا

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 125 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 20:43

مُهرستان » طی روزهای اخیر شدت گرمای هوا در شیراز و بسیاری از شهرستان‌های استان فارس، افزایش یافته است به‌گونه‌ای که بسیاری این وضعیت را طی حداقل ۵ دهه گذشته بی‌سابقه عنوان کرده‌اند.

شدت گرمای هوا در شیراز طی دو هفته اخیر افزایش یافته و همزمان میزان مصرف آب و برق نیز روندی افزایشی را نشان می‌دهد.

گرمای هوا در شیراز به حدی است که شهروندان این شهر آن را تحمل ناپذیر توصیف کرده و معتقد هستند طی حداقل ۵ دهه گذشته چنین گرمایی را به‌خاطر ندارند.

افت شدید فشار آب در بسیاری از نقاط شهرستان شیراز و قطعی جریان آب در برخی دیگر از نقاط شهری، شهروندان این شهر را کلافه کرده و حجم تماس‌های مردم با دفاتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف و طرح انتقاد از وضعیت آب، روندی افزایشی را نشان می‌دهد.

هفته گذشته قطع ۴۸ ساعته آب در برخی نقاط جنوب و جنوب شرق شیراز، موجی از انتقادات را ایجاد کرد و انعکاس این انتقادات هم، موجب بهبود وضعیت آبرسانی به این نقاط نشده است.

براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا، سطح آب در سد درودزن که بالغ بر ۳۰ درصد آب شرب شیراز را تامین می‌کند نیز، کاهش قابل توجهی یافته است.

گزارش ایسنا از شهرستان‌های شمالی استان فارس نیز که جزو نقاط سردسیر این استان دسته‌بندی شده و حتی در سال‌های گذشته در تابستان‌ها کمتر از وسایل سرمایشی استفاده می‌کردند، حاکی از شدت حرارت هوا است.

شهروندان اقلید و سورمق، طی روزهای گذشته از قطعی و افت محسوس فشار آب گلایه داشتند و این گلایه در اقلید بیشتر بوده است.

یکی از شهروندان اقلیدی به خبرنگار ایسنا گفته است که طی یک‌هفته گذشته بارها آب در این شهر قطع شده است.

در عین حال مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت و گو با ایسنا میزان گرمای هوا در این استان را طبیعی اعلام کرد.

عبدالکریم جامع معتقد است که در سال‌های گذشته هم شاهد موج مشابه گرمای هوا بوده‌ایم و این روزهای گرم چندان بی‌سابقه نیست.

وی با تصریح اینکه گرمی هوا در تیرماه امسال هنوز به حد مطلق سال‌های گذشته در چنین روزهایی نرسیده، افزود: گرمی هوا در شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس معمولی و در بین درجات ۳۸ تا۴۰ درجه سانتیگراد در گردش است.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین به روند چگونگی افزایش یا کاهش دمای هوا در روزهای آینده در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: تا عصر امروز شنبه ۲۶ تیر دمای هوا در تمام نقاط فارس یکسان و هوا صاف است.

جامع ادامه داد: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، این هفته افزایش باد، بارش و رگبار خفیف و افزایش ابر در نواحی مرکزی، جنوبی و شرقی استان رو به رو خواهیم بود.

براساس این گزارش، روابط عمومی شرکت‌های توزیع نیروی برق و آبفا، در خصوص روند افزایشی مصرف در روزهای اخیر هشدار داده‌اند.

گزارش‌های اعلام از سوی این شرکت‌ها نشان‌دهنده افزایش میزان مصرف انرژی برق و آب شرب در یکی دو هفته اخیر در شیراز است.

کارشناسان اعتقاد دارند که احساس شدت گرما از سوی شهروندان به‌دلیل حجم فزاینده تردد خودروها و استفاده از کولر توسط وسایل نقلیه است.

صاحب‌نظران تاکید دارند که سنجش برودت یا گرمای هوا براساس آنچه در نقاط مرکزی شهر احساس می‌شود نیست و در سنجش‌ها، پایگاه‌های سنجش داده در نقاط مختلف مد نظر کارشناسان هواشناسی قرار دارد لذا ممکن است شهروندان علی‌رغم اعلام عددهایی از سوی هواشناسی، عددهای بالاتری را در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز ثبت کنند.

برخی شهروندان در شیراز، معتقد هستند که دستگاه‌های خانگی ثبت گرمای هوا و حرارت‌سنج‌های نصب شده در اتومبیل‌ها، گرمای بیش از ۴۴ درجه را در ساعت‌های ۱۴ الی ۱۶ در این کلان‌شهر ثبت کرده‌اند.

در این میان کارشناسان بهداشتی و پزشکی، توصیه‌هایی را برای ممانعت از بروز گرمازدگی مورد تاکید قرار داده و از افراد گروه‌های حساس یعنی سالمندان، بیماران خاص، زنان باردار و کودکان خواسته‌اند که در ساعت‌های ظهر و بعد از ظهر تا حد امکان از هرگونه تردد غیرضروری در نقاط مرکزی شهرها پرهیز کنند.

همراه داشتن آب، شست و شوی دست و صورت، پرهیز از ایستادن یا حرکت طولانی‌ مدت زیر تابش مستقیم آفتاب و استفاده از لباس‌هایی که کمتر گرمای خورشید را جذب می‌کند. از راهکارهایی است که مد نظر و توصیه کارشناسان قرار دارد.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 122 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 20:43

دکترهاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد

مُهرستان » دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، ضمن تقدیر و تشکر از همه سازمانها، نهادها و اشخاصی که در برگزاری کنکور سراسری دولتی سال ۱۳۹۵ با واحد لامرد همکاری نمودند، از روند اجرایی این آزمون ابراز رضایت نمود. به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی این دانشگاه؛ دکتر هاشمی اظهار…

مُهرستان » دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، ضمن تقدیر و تشکر از همه سازمانها، نهادها و اشخاصی که در برگزاری کنکور سراسری دولتی سال ۱۳۹۵ با واحد لامرد همکاری نمودند، از روند اجرایی این آزمون ابراز رضایت نمود.

به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی این دانشگاه؛ دکتر هاشمی اظهار داشت: با توجه به تجربه طولانی مدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در برگزاری آزمون های سراسری و همچنین آزمونهای استخدامی سایر نهادها و مؤسسات، در سال جاری وظیفه برگزاری کنکور سراسری دولتی به واحد لامرد محوّل شده بود که این امر به نحو احسن اجرا گردید و در این خصوص از هلال احمر، اورژانس، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، اداره برق و کارکنان و اساتید دانشگاه و تعدادی از دبیران و معلمان آموزش و پرورش قدردانی نمود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد افزود: به همین منظور سالن ورزشی و ساختمان آموزشی شماره (۱) دانشگاه به این امر اختصاص داده شده بود که مجهز به وسایل سرمایشی بوده و داوطلبان در محیطی بسیار آرام به رقابت پرداختند.

دکتر هاشمی در مورد این آزمون خاطرنشان کرد: کنکور سراسری دولتی سال ۱۳۹۵ در چهار نوبت در روزهای پنج شنبه ۲۴/۴/۹۵ جمعه ۲۵/۰۴/۹۵ برگزار گردید که صبح روز پنج شنبه ۳۲۵ نفر (۱۸۳ نفر خواهر و ۱۴۲ نفر برادر) در رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی، در عصر روز پنج شنبه ۲۸ نفر (۲۵ نفر خواهر و ۳ نفر برادر) در رشته هنر، صبح جمعه ۷۳۸ نفر (۵۱۹ نفر خواهر و ۲۱۹ نفر برادر) در رشته علوم تجربی، عصر جمعه ۸۸ نفر (۲۶ نفر برادر و ۶۲ نفر خواهر) در رشته زبان انگلیسی و  در مجموع تعداد ۱۱۷۹ نفر در این دو روز جهت ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی به رقابت پرداختند.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 19:27

در بازدید از پروژه های در حال ساخت شهرستان مُهر اعلام شد؛

مُهرستان » به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیدمحسن علوی: حبیبی مدیر دفتر نماینده به همراه روسای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی شهرستان مُهر از پروژه های عظیم در حال ساخت اتان و پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر بازدید و از نزدیک در جریان روند در حال ساخت این پروژه ها قرار گرفتند.…

مُهرستان » به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیدمحسن علوی: حبیبی مدیر دفتر نماینده به همراه روسای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی شهرستان مُهر از پروژه های عظیم در حال ساخت اتان و پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر بازدید و از نزدیک در جریان روند در حال ساخت این پروژه ها قرار گرفتند.

به گزارش مُهرستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس، طی این بازدید ها، همچنین از کمپ شرکت مهندسی ساختمانی جهانپارس بازدید شد و با توجه به اینکه بحث اشتغال از معضلات بزرگ شهرستان می باشد جلسه ای با حضور مدیران این شرکت ها برگزار و در این نشست، حبیبی مدیر دفتر نماینده مجلس در شهرستان مُهر خواستار بکار گیری نیروهای بومی شهرستان در این پروژه ها شدند.

وی همچنین از اعلام  آمادگی جناب آقای علوی نماینده مردم فهیم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص هر نوع همکاری و همراهی جهت تسهیل در امورات این پروژه ها به مدیران اعلام نمود.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 139 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 19:27

مُهرستان » شماره ۹۰ ویژه نامه نیم نگاه لامرد و مُهر منتشر شد. مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 142 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 19:27

مُهرستان » حضرت آیت الله العظمی مظاهری گفت: برخی از این سایت ها برای این که از یکدیگر پیشی بگیرند، پشت سرِ یک مسلمان حرف هایی می زنند که به آن مطمئن نیستند، شایعه پراکنی می کنند و آبروی یک مسلمان را می برند.

به گزارش مُهرستان، این مرجع تقلید در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار می شود، گفت: ریشه بسیاری از تهمت ها، غیبت ها و آبرو بُردن ها در دنیا طلبی و ریاست طلبی است.

او در ادامه تفسیر سوره همزه با اشاره به اصطلاحات بکار رفته در این سوره، افزود: آن که همزه دارد لمزه هم دارد و آن که لمزه دارد همزه نیز دارد و وجود این دو خصلت در یک انسان ریشه در مال اندوزی او در دنیا دارد.

آیت الله مظاهری در ادامه یادآور شد: سوره همزه از سوره هایی است که در آن به چند گناه بزرگ اشاره شده، گناهانی که انجام آن قهر و غضب الهی را به دنبال دارد، گناه غیبت، گناه عیب جویی، گناهانی بود که در این سوره مبارکه به آن پرداختیم و امروز می خواهیم به گناه مال اندوزی بپردازیم.

او در تفسیر آیه دوم سوره همزه که می فرماید «الَّذِی جَمَعَ مَالا وَعَدَّدَهُ»، تبیین کرد: این آیه کسانی را می گوید که در شبانه روز دائماً به فکر به دست آوردن مال دنیا هستند، جدا از این که حلال و حرام پول برایشان اهمیت داشته باشد، این افراد معمولاً به ربا گرفتن و ربا دادن آلوده می شوند و به جنگ خداوند و پیامبر(ص) می روند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از نظام بانکی کشور، ابراز داشت: وای بر بانک ها که با عنوان های مختلف در حال رباخواری های میلیاردی هستند، چه تملق ها، چه چاپلوسی ها اتفاق می افتد تا یک وام به یک شخص داده شود، بعد با همین وام، شخص وام گیرنده را مجبور به دادن ربا می کنند.

او در ادامه با اشاره به مفاسد اخلاقی در جامعه، گفت: این گناهان که گفتیم مثل گناه غیبت، مثل گناه عیب جویی، مثل گناه مال اندوزی، گناهان بسیار بزرگی است ولی متأسفانه در جامعه فراگیر شده است.

آیت الله مظاهری در تشریح معنای غیبت، افزود: همه بزرگان راجع به مفهوم غیبت یک چیز را گفته اند، همه می گویند اگر شخصی که در مورد او سخن می گوییم بیاید و از شنیدن سخنی که در موردش می گوییم ناراحت شود غیبت اتفاق افتاده است، یکی از مفاهیم واژه «لُمَزَه» همین است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: یک چیز هست که گناهش از غیبت کردن بالاتر است و آن تهمت است، در این سایت ها حرف از غیبت گذشته و به تهمت رسیده، برخی از این سایت ها برای این که از یکدیگر پیشی بگیرند، پشت سرِ یک مسلمان حرف هایی می زنند که به آن مطمئن نیستند، شایعه پراکنی می کنند و آبروی یک مسلمان را می برند.

او با بیان این که تهمت ها عمومی شده، ابراز داشت: روزی چند هزار نفر به سایت ها مراجعه می کنند و بعضاً حرف هایی را می بینند که هیچ سندی ندارد، این یعنی تهمت عمومی، وقتی هم شخص بخواهد از خودش دفاع کند، شایعه روی شایعه می چینند و آبروی طرف را به طور کامل از بین می برند.

آیت الله مظاهری در تشریح بزرگی گناه «آبرو بُردن»، تصریح کرد: آبروی یک مسلمان را بُردن گناهش از دروغ گویی و حتی از مال مردم خوری بزرگ تر است.

او در پایان ابراز کرد: نظر قرآن در مورد ارتکاب کنندگان این سه گناه یعنی غیبت، عیب جویی و مال اندوزی بدتر از منافقان حربی است، اگر به آیات قرآن مراجعه کنید به این حرف بنده خواهید رسید.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 20:02

مُهرستان » دوران زنانه سیاست در راه است؛ به احتمال قوی تا پایان سال جاری میلادی، رهبری سه ابرقدرت جهان را زنان در اختیار خواهند گرفت. درست مانند مثلث مردانه «ولادیمیر پوتین»، «فرانسوا اولاند» و «شی جین‌پینگ» که دو رأس آن در اروپا و رأس سوم در آسیا قرار دارد؛ دو رأس مثلث زنانه هم در قاره سبز و رأس سوم آن نیز به احتمال زیاد در فراسوی اقیانوس اطلس و در آمریکا قرار خواهد گرفت.

یک رأس این مثلث زنانه کسی نیست جز «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، که گزاف نخواهد بود اگر او را قدرتمندترین چهره سیاسی در اروپا بنامیم.

کمی آن طرف‌تر و در بریتانیا که پس از استعفای «دیوید کامرون» روزهای پرآشوبی را تجربه می‌کرد، سرانجام با کنارکشیدن «آندره‌ا لدسام» از رقابت بر سر رهبری حزب محافظه‌کار، «ترزا مِی» به دومین زنی در تاریخ بریتانیا بدل شد که در پلاک ١٠ خیابان داونینگ سکنا می‌گزیند. اما ضلع سوم این مثلث زنانه هنوز با ابهاماتی مواجه است.

هرچند «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات آمریکا، طبق نظرسنجی‌ها بر «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوری‌خواهش، پیشی دارد، بااین‌حال، ‌میلیاردر نیویورکی با ترفندهای پوپولیستی‌اش، می‌تواند هر لحظه گوی سبقت را از هیلاری کلینتون برباید. بااین‌حال، اعلام حمایت «برنی سندرز»، دیگر کاندیدای دموکرات این انتخابات از او، شاید درنهایت، کفه را به سمت او سنگین کند.

این در حالی است که رئیس صندوق بین‌المللی پول و دادستان کل آمریکا نیز زن هستند و یک احتمال قوی نیز وجود دارد که دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد نیز از میان مردان کاندیدا انتخاب نشود. اکنون مانند سوپرقهرمان‌ها در فیلم‌ها که در دقایق آخر ظاهر می‌شوند، به نظر می‌رسد زنان آمده‌اند تا جهان را نجات دهند.
دراین‌میان، می ‌که برای مدت شش سال در کسوت وزیر کشور بریتانیا فعالیت کرده است، زنی با اراده آهنین شناخته می‌شود که برای ما یادآور بانوی فولادین دهه ۷۰ میلادی بریتانیا، «مارگارت تاچر» است و درحال‌حاضر، با آنگلا مرکل مقایسه می‌شود. می ‌و مرکل، گذشته از شباهت‌های شخصیتی، یک نقطه اشتراک جالب دارند: هر دو دختران کشیشانی پروتستانی هستند. دراین‌میان، شاید کلینتون مانند این دو، دختر یک کشیش نباشد، اما چند چیز این سه را به هم پیوند می‌زند: نخست اینکه هر سه نفر از رأی مردم بریتانیا به ترک اروپا، ناراضی بودند. با وجود این اشتراک نظر، می ‌هرچند مانند مرکل هنوز به ایده اتحاد اروپایی وفادار بود، اما خلاف همتای آلمانی خود، نظر مساعدی نسبت به مهاجران ندارد.

در جایی که مرکل سال گذشته، در اقدامی غافلگیرکننده دروازه‌های آلمان را به روی مهاجران گشود، می ‌موضع سفت‌وسختی در برابر مهاجران دارد تا حدی که امتناع از تضمین‌دادن درباره باقی‌ماندن مهاجران اروپایی حتی خشم طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نیز برانگیخته است. از این نظر، مرکل و هیلاری کلینتون قرابت بیشتری با هم دارند. از نظر کلینتون، اتخاذ سیاست‌های سفت‌وسخت‌تر، آمریکا را از استعدادهای ناب و نیروی کار متخصص محروم خواهد کرد. در این سوی اقیانوس، می‌ بیشتر به‌عنوان محافظه‌کاری لیبرال شناخته می‌شود که حامی برابری جنسیتی است. بااین‌حال، شاید مواضع او در قبال مهاجرت در تضاد با دیدگاه لیبرال او قرار گیرد، اما از نظر او، سیل مهاجران به عروج پوپولیسم و قدرت‌گیری احزاب راست‌گرا دامن زده است. این در حالی است که از نظر کلینتون، مهاجران، آمریکا را جوان و پویا نگه می‌دارند.

نارضایتی از رأی بریتانیایی‌ها به برگزیت تنها نقطه اشتراک این سه بانو نیست. کلینتون، مرکل و می‌ هر سه دوست مشترکی به نام اسرائیل دارند. در این رابطه، تکلیف کلینتون از همه مشخص‌تر است؛ او بارها ارادتش را به لابی‌های صهیونیستی ثابت کرده است. مرکل نیز مدتی پیش هم‌صدا با واشنگتن و تل‌آویو، اعلام کرد زمان تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی هنوز فرا نرسیده است.

از دیگر سو، در بیانیه‌ای که گروه دوستداران محافظه‌کار اسرائیل منتشر کرده‌اند، تصریح شده است اسرائیل می‌تواند خیالش راحت باشد که انگلستان تحت هدایت می ‌در موقع نیاز در کنار اسرائیل خواهد بود. به گزارش «جورزالم‌پست»، سفیر سابق اسرائیل در لندن، ترزا می ‌را دوست اسرائیل توصیف کرده که همواره از توسعه روابط بریتانیا و اسرائیل در حوزه امنیت ملی با آغوش باز استقبال می‌کرده است.

علاوه بر این، سرویس اطلاعاتی بریتانیا موسوم به «ام‌آی فایو» (MI۵) تحت نظر وزارتخانه‌ای کار می‌کند که می‌ به مدت شش سال تصدی آن را بر عهده داشته و بدون‌شک می ‌از همکاری نزدیک اطلاعاتی و امنیتی این دو کشور مطلع بوده است. بنابراین خیال اسرائیل راحت است که می‌ در رابطه با اسرائیل، جا پای فهرست بلندی از اسلاف خود از مارگارت تاچر گرفته تا تونی بلر و کامرون خواهد گذاشت که دوستان خوبی برای اسرائیل به حساب می‌آمدند.
اگر ایران را هم به این سیاهه اضافه کنیم، نقاط اشتراک این سه سیاست‌مدار زن کهنه‌کار، به عدد سه خواهد رسید. هرچند کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری از آنجا که عنوان دموکرات را یدک می‌کشد، ناگزیر باید در سیاست خارجی خود تا حد زیادی جا پای دولت «باراک اوباما» بگذارد؛ بااین‌حال، رویکرد خصمانه او در قبال ایران را به‌سختی بتوان انکار کرد؛ رویکردی که اظهارات روزهای گذشته او نیز بر آن صحه می‌گذارد.

کلینتون بر این عقیده است تلاش‌های او برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی بوده که ایران را به پای میز مذاکره کشاند. از این گذشته، نزدیکی او به اسرائیل و لابی‌های صهیونیستی، درعمل به کلینتون اجازه نمی‌دهد رویکرد مستقلی در قبال ایران اتخاذ کند. از دیگر سو، سخنان چند روز پیش آنگلا مرکل مبنی بر اینکه ایران با تلاش برای دستیابی به فناوری‌های حساس هسته‌ای، برجام را نقض کرده است، عملا او را در ائتلافی ضدایرانی قرار می‌دهد؛ ائتلافی که از جمهوری‌خواهان آمریکایی تا سعودی‌ها را در خود جای می‌دهد. جالب آنکه مرکل در حالی ایران را به نقض برجام متهم می‌کند که دولت آمریکا بارها این مسئله را انکار کرده است. دراین‌میان، شاید مواضع ضدایرانی ترزا می، کمتر برای ما آشکار شده باشد. در توصیف رویکرد و نگاه او به ایران همین بس که وزارت خارجه بریتانیا او را عامل بازگشایی‌نکردن سفارت بریتانیا در ایران و از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران می‌داند؛ هرچند عده‌ای مخالفت او با بازگشایی سفارت انگلستان در تهران را متأثر از سیاست‌های کنترلی و انقباضی او درباره مقوله مهاجرت می‌دانند؛ ادعایی که چندان با منطق دیپلماسی در جهان امروز مطابقت ندارد.

هرچند درحال‌حاضر، زنان رهبری پنج درصد از کشورهای جهان را در اختیار دارند و نسبت به مردان در عرصه سیاسی کمتر فرصت خودنمایی داشته‌اند، بااین‌حال، همان‌طور که گفته شد، در صورت پیروزی هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، افسار و لجام سه قدرت بلامنازع جهان (آمریکا، آلمان و بریتانیا) در دستان سه زن قرار خواهد گرفت.

نظریه‌پردازان فمینیست تا پیش از این همواره ادعا می‌کردند علت این همه جنگ و درگیری در جهان به دلیل سیطره نگاه مردسالارانه در حوزه قدرت و سیاست بوده است. از نظر این نظریه‌پردازان، مسائلی مانند سیاست و قدرت مهم‌تر از آن است که به مردانی واگذار شود که نسبت به زنان خشونت‌طلب‌تر، کم‌تحمل‌تر و خشک‌ترند. آنها معتقدند زنان به‌واسطه عواطف انسانی قوی‌تر، از قدرت و صلاحیت بیشتری برای پیشبرد صلح و دوستی در میان ملت‌های جهان برخوردار هستند. حال، تا چند ماه آینده این ایده به محکی جدی گذاشته خواهد شد. اگر تا پیش از این، زنان از اینکه در فرایندهای تصمیم‌سازی جهانی بازی داده نمی‌شوند، گلایه می‌کردند، با آغاز سال میلادی جدید، این فرصت تاریخی به آنها داده خواهد شد.

 دنیایی زنانه در  بریتانیا
شرایط سیاسی برای بریتانیا درحال‌حاضر بسیار بد است، اما دوران طلایی برای زنان سیاسی در این کشور در حال رقم‌خوردن است. اکنون زنان انگلیسی از فرصتی عالی برای حضور در صحنه سیاسی برخوردارند؛ دورانی که تاکنون بی‌سابقه بوده است.
بعد از اینکه کامرون، «بوریس جانسون» و «مایکل گوو» فرار را بر ماندن در قدرت -آن هم در بحرانی‌ترین شرایط- ترجیح دادند، «ترزا می» توانست در نبردی زنانه با لدسام، سکان هدایت کشورش را بر عهده گیرد. در حزب «کارگر» این کشور نیز «آنجلا ایگل» از تمایل خود برای جانشینی «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر، خبر داد تا او را از میدان به در کند. در شرایطی مشابه، «نیکلا استورجون» که به‌تازگی به‌عنوان یکی از قدرتمندترین زنان جهان انتخاب شده است، رهبری حزب «ملی» و همه اسکاتلند را در دست دارد. حزب «سبز» نیز برای دهه‌هاست از سوی زنان اداره می‌شود و خانم «لیان وود» نقطه قوت حزب «پلاید کامری» ولز است و درنهایت نیز می‌توان گفت وزیر اول ایرلند شمالی نیز کسی جز «آریلن فوستر» نیست.

ترزا می ‌پس از مشخص‌شدن نتایج همه‌پرسی جنجالی اخیر با قطعیت گفت: «من ترزا می ‌هستم و فکر می‌کنم برای رهبری کشورم مناسبت‌ترین گزینه به شمار می‌آیم». با این انتصاب، یکی از مهم‌ترین سمت‌های سیاسی در اختیار یک زن قرار گرفت، چراکه بریتانیا از همان ابتدا و همواره در کنار آمریکا قرار داشته است. از می ‌به‌عنوان بانوی آهنین دوم بریتانیا یاد می‌کنند و بسیاری بر این باورند که با قرارگرفتن او در کنار کلینتون می‌توان امید به آینده‌ای بهتر داشت و شاید صلح جهانی زمانی برقرار شود که زنان در رأس امور و تصمیم‌گیری قرار دارند.

اما در تاریخ، زنان دیگری هم بوده‌اند که در مسندهای سیاسی تکیه زده باشند. نمی‌توان «الیزابت اول»، ملکه اسپانیا در سال ١۵٨٨، را نادیده گرفت حتی با وجود اینکه از زن‌بودنش به‌عنوان ضعف یاد می‌کرد. کافی است عقب‌تر برویم که به «کلوپاترا»، آخرین ملکه مصر یا «کاترین کبیر»، ملکه روسیه، برسیم. حقیقت این است در تاریخ، زنان برای رسیدن به سطحی در امور سیاسی باید ویژگی‌های خاص و یگانه‌ای می‌داشتند، مانند اکنون که به‌سادگی می‌توان گفت زنان در مقایسه با مردان همراه خود، از توانایی‌های بیشتری برخوردارند. ملکه بریتانیا نیز یکی دیگر از این نمونه‌هاست که پس از ۶۴ سال تنها عضو خاندان سلطنتی است که تا این اندازه حکومت کرده است. شاید ملکه بریتانیا تجربه خوبی از همکاری با نخستین نخست‌وزیر زن خود نداشته باشد، اما پس از داشتن چهار نخست‌وزیر مرد به نظر می‌رسد اکنون کناررفتن کامرون را انتظار می‌کشد تا بتواند با زنی که به دنبال تغییر است، گفت‌وگو کند.

- - , .
.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 20:02